Prohledat tento blog

pátek 19. května 2017

Domeček

Dnešní článek bude o druhém letošním dárku pro naši třetí a také o tom,  jak dlouhá je někdy cesta od nápadu k realizaci.



Poprvý se v mé hlavě ten nápad, že by to pro dcerku chtělo nějaký látkový domeček zrodil někdy na jaře 2015. O pár týdnů později jsem pak podobný viděla na nějakých fotkách na netu. Byla tam holčička a nějaká deka a ten domeček, ale ten tam byl jen jako dekorace.
Pak jsem potkala fotky nějakých krabic na šití, které vypadaly jako domečky. Propracované, některé bohatě vyšívané s okny a květy. A pak někdy na jaře 2016 jsem potkala na FB na jednom z těch šicích profilů, kde paní šijou quietbooky a pododbně i takovej šitej domeček.. a hlavně tam paní sdílela video s návodem, který mi pomohlo vyřešit hlavní záhadu spojenou se šitim toho domečku. A to sice: Čím domeček vyztužit?
Fejsbookový stránky té paní se mi již najít nepodařilo, ale odkaz na video návod přikládám ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=S4PxIEBLi5o

A tak jsem tehdy na jaře 2016 nakoupila potřebnou výztuž, nastříhala látky a filcové aplikace a spáchala exteriér domečku... až na strom... Tedy ponašívala jsem na něj okna, dveře, studnu a střešní tašky vystříhané s filcu...
Všechno jsem to ladila do fialova, neb domeček byl od počátku plánován pro malou panenku princezny Sofie, kterou naše dcerka dostala k vánocům 2014.
Následně jsem ovšem seznala, že domeček do třetích narozenin naší dcerky ušít nestihnu a všechno odložila na neurčito.
Náčrt z jara 2015

Náčrt z jara 2016

Teprve v dubnu 2017, s blížícími se čtvrtými narozeninami naší holčičky, jsem se konečně dokopala k tomu na domečku zase zapracovat.
Na exteriérovou část domku tak konečně přibyl strom a taky několik květin.

Exteriér domku


Zadní pohled se stromem

Štít se studnou

Štít s oknem

Přední strana domku s vchodem

Následovalo stříhání interiéru. Barvy už jsem měla rozhodnuté z loňska. 
Okna dovnitř, tak aby korespondovala s těma venku. Na ně záclonky z takové té gumičky s kraječkou.
A pak zahrada na tu část, která se při hraní otevře.

Interiér a zahrada

Štít s oknem zevnitř

Štít se studnou, respektive se stolkem...

Zahrada

Následovalo sesazení, sešpendlení a sešití štítů. Protože jsem zapomněla vložit gumičky na knoflíky, musela jsme následně malinko párat ;-).

Prošívání štítů

V tuhle chvíli jsem si znovu našla a pustila v úvodu zmiňovaný vidonávod, kde je krásně vidět, co kdy a kam sešít, a kam vsunout výztuhu. 

Já místo tenkého vatelínu použila tenčí ronopast a tu mřížku, co je ve videu vidět, jsem sehnala v galanterii pod názvem vyšívací mřížka.
Nastříhala jsem jí po sešití domečku přesně podle stávajících rozměrů, narvala dovnitř a všechno to zašila a prošila.
Zadní stranu domečku a štíty jsem oproti návodu ve videu sešila k sobě napevno, a to hezky ručně.

Pak jsem na domeček našila dekorativní knoflíky, který jsem taky koupila pro tento účel už před rokem. Některé slouží i jako zapínání, ty na přední straně, a ostatní jsou pouze na ozdobu.
Protože jsem zjistila, že domeček se po otevření v horní části poněkud "rozšklebuje", rozhodla jsem se vrátit k původnímu plánu, který jsem v průběhu šití pro lenost zavrhla, a ušít do domečku ještě jakési patro, podkroví, které díky našitým kapsičkám slouží zároveň jako postýlky pro panenky.

Domeček a ušité patro před všitím

Patro plné "postýlek" pro panenky

Panenka spinkající v podkroví hotového domku

Zařízený interiér hotového domku

Interiér zdobí i našité dekorační knoflíky a na zadní stěně je našitá gumička sloužící k udržení nábytku a  dalšího zařízení.

Panenka na zahradě. (Princezna Sofie se focení neúčastnila, ani jedna ze dvou, neb se v současnosti zdržuje neznámo kde... ale my jí zase najdem ;-) )

Domeček zepředu...

Zapínaný na ptáčky na střeše a květiny na oknech.

Čelní pohled - tato strana se odepne a objeví se interiér domu a zahrádka.

Štít se studnou

Štít s oknem

A zadní strana domu se stromem...

... lavičkou, ptáky, včelím úlem, včelami, ptačí budkou...
moje oblíbená ;-)





Žádné komentáře:

Okomentovat