Prohledat tento blog

čtvrtek 3. srpna 2017

Rakytníkový sirup


Minulý týden jsem byla s dětmi, a spolu s mojí sestrou a jejími dětmi, u naší maminky na chalupě... Náš tatínek tam před pár lety zasadil rakytník a ten zrovna vesele plodil... a tak jsem poslední den pobytu natrhala nějakej s sebou, že z něj zkusím udělat třeba sirup... jakože vitamínovou bombu namísto v lékárně kupovanejch Rakytníčků a podobnejch.
Teda přes ty trny, veliký, se to trhá docela blbě, to vám teda povim... navíc si tam několikrát přišla na plody dělat nárok jakási drzá vosa, nebo jich to možná bylo víc jinejch postupně... každopádně jsem jí, nebo jedný z nich, sdělila: "Dej si laskavě vodchod, to sázel děda pro sebe a pro vnoučata, a ne pro nějakou voprsklou vosu..." ...a  trhala jsem přes trny dál...
Doma jsem pak na netu hledala recept... a nejvíc mne zaujal tenhle: https://www.recepty.cz/recept/rakytnikovy-sirup-za-studena-154731
protože se v něm rakytník, potažmo šťáva z něj vůbec neohřívala, což mi přišlo k obsahu vitamínů, tak nějak nejšetrnější...
V recept se udává kilo cukru na litr šťávy... no, já měla asi 300 ml a s cukrem se mi trochu utrhla ruka, tak ho bylo skoro 400g... tak mám sirup slaďounkej... dětem moc chutná... i mě ;-)
Můžu ho jen doporučit :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat