Prohledat tento blog

středa 2. srpna 2017

Slaný koláč z lístkového těsta


Recept na tento koláč jsem původně dostala od jedné své moc šikovné kamarádky. Je to kamarádka natolik šikovná, že dokázala rozjet svůj vlastní podnik, o němž se víc můžete dozvědět tady.
V tom jejím receptu figuroval pórek a menší množství šunky a vajec, než jsem si nakonec zvykla, vzhledem  k vybíravejm jazýčkům mejch dětí, dávat já. 
Obvykle ho dělám z polovičního množství surovin do koláčové formy... ale tento víkend jsem byla s dětmi i manželem (který ovšem nakonec tu možnost nevyužil) pozvaná na jedno moc milé zahradní setkání několika rodin, jež pořádala jiná moje šikovná kamarádka, matka pěti! dětí :-)... a tak jsem koláč, který jsem se rozhodla pro tuto příležitost připravit, upekla z dvojnásobného množství a na plechu, u čehož mi jako obvykle vydatně asistovala naše třetí.

Potřebovali jsme: 2 půlkilová lístková těsta, trochu hladké mouky na vál,
a na náplň: svazek jarní cibulky, půl kila šunky (tu vybírám stylem "vypadá pěkně, za slušnou cenu" a "čím vyšší procento masa v tom slibujou, tím líp" ;-)), dvě kysané smetany, a čtyři vejce... to jsme teda nakonec do náplně přidali ještě jedno.

Cibulku a šunku nakrájíme na drobno, jedno a půl těsta společně rozválíme.

K šunce a cibulce přidáme smetanu a vajíčka a zamícháme.

Rozválené těsto přendáme na plech, v krajích zvedneme, přebývající těsto dáme stranou, v rozích spojíme, propícháme vidličkou.

Náplň vlijeme na těsto...

... a s pomocí stěrky dobře rozprostřeme.

Zbývající těsto rozválíme a zakryjeme jím náplň v krajích dobře zamáčkneme a ...

...upečeme v troubě předehřáté na 180°C cca 45minut.

Vzhledem k tomu, že jsme se večer před tím vraceli od babičky, nakupovali jsme a pekli až
  v den akce... a stihli jsme to tak, tak :-)
 Ještě za horka jsme ho krájeli aby jsme stihli autobus do Prahy :-)

 Dobrej byl :-)
Občas ho v létě dělám místo oběda... navíc je to jedna z těch věcí, který se s sebou daj vzít ven na deku... jako vlastně i tentokrát ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat