Prohledat tento blog

pátek 7. prosince 2018

Mušličky s citrónovým krémem


Tohle cukroví jsem kdysi viděla na netu a řekla si, že by šlo to udělat z nějakýho podobnýho těsta, jako Ořechy... že bych mohla třeba vlašské ořechy nahradit lískovými... a tak nějak jsem tu recepturu postupně nabourala celou, je tam více cukru a méně másla a přibylo tam vejce... A taky krém jsem si říkala, že by to chtělo nějakej jemnější a delikátní... Narazila jsem tehdy na nějakej citrónovej, ale šlehat citrón s čímsi v páře jsem byla líná... a tak vzniklo tohle...
A je to tak dobrý, že ani v rámci letošního seškrtávání toho, co budu na tyhle Vánoce píct, to ze seznamu nevypadlo... Dnes jsme konečně pekli, a tohle jedno ze tří upečených cukroví, plnit ho teprve budem ;-)

Na těsto budete potřebovat:
240 g hladké mouky
140 g moučkového cukru
120 g mletých lískových oříšků
160 g másla
1 vejce

Vypracujeme těsto a můžeme ho nechat do druhého dne v lednici, každopádně ho tam odložíme aspoň na půl hodinky.
Pak kousky těsta plníme formičky mušliček a pečeme v předehřáté troubě na 180°C, dokud kraje nezačnou hnědnout.
Dobře vychladlé slepujem krémem.

Na krém ušleháme do pěny
250g másla
200g moučkového cukru
šťávu z půlky citrónu
půl lžičky citrónové kůry
a případně lžičku citrónové tresti

A protože je to mušle, nezapomeneme ozdobit cukrovou perličkou.



Žádné komentáře:

Okomentovat