Prohledat tento blog

pátek 7. prosince 2018

Košíčky s karamelovým krémem


Recept na těsto na košíčky jsem taky získala na střední, tenkrát jsme je plnily buď světlým máslovým krémem a zdobily ovocem, anebo jsme na dno každého košíčku daly malounko marmelády, přemázly světlým krém a hvězdicovým nástavcem navrch do kroužku stříkaly na střídačku hvězdičky čokoládového a kávového krému a doprostřed nalily lžičku čokolády... JO! Ty byly přímo božsky dobrý! Ještěže jsme jich tehdy pro Maltézáky na jakousi akci udělaly víc, než požadovaných pět set... Já osobně jich z přebývajících tehdy sežrala asi dvacítku...
Ovšem na Vánoce jsem do nich dělala jakýsi ořechový krém... A poslední roky, jak jsem pak měla potřebu zkusit to s něčim jinym, než s náplní ořechovou, neb ta už je jaksi v ořeších, jsem si to zvykla dělat s jednoduchou náplní karamelovou...
A místo ořechu, jsem si to navykla zdobit lentilkou...
Výsledkem teda bejvaj na podnose košíčky bez ničeho... Naše nejmladší, která loni ochutnala vánoční cukroví poprvé, byla tenkrát usvědčena jakožto hlavní viník v kauze "chybějící lentilky na košíčcích"...

Na těsto budeme potřebovat:
200 g hladké mouky
70 g moučkového cukru
150 g másla
1 vejce

Vypracujeme těsto a necháme alespoň půl hodiny v ledničce, můžeme klidně i do druhého dne. Kousky těsta pak vkládáme do formiček na košíčky a pečeme na 180°C, dokud okraje nezačnou zlátnout.
Po vychladnutí plníme krémem. Můžeme klidně i po týdnu.

Krém uděláme jednoduše tak, že důkladně prošleháme
250 g másla
a jednu plechovku zkaramelizovaného salka (je možné zakoupit už karamelové)

Můžeme ale udělat i ořechovou náplň:
150 g másla
150 g moučkového cukru
150 g mletých vlašských ořechů
4 lžíce rumu

Po naplnění máčíe v čokoládové polevě, na kterou si v rendlíku rozpustíme:
100 g čokolády na vaření a
30 g omegy

Zdobíme lentilkami či klasicky ořechy.

Žádné komentáře:

Okomentovat