Prohledat tento blog

pondělí 20. srpna 2018

Borůvkový dortík podruhé

Tak jsem se letos díky manželovu strýci přece jen dočkala borůvek.
A tak nějak z hlavy jsem zopakovala loňskej recept,  a zjistila, že jsem to vlastně udělala zase jinak... ;-)


A taky to bylo dobrý :-)

Na těsto jsem potřebovala:
2 vejce (ano, na fotce jsou tři, ale nakonec jsme se rozhodla použít dvě, a bylo to akorát)
asi 60 g cukru krupice
asi 60 g polohrubé mouky

A na krém:
2 čtvrtlitrové smetany kešlehání
5 lžic moučkového cukru
půl pytlíčku ztužovače šlehačky
1 čtvrt kilovej plnotučnejch tvaroh

A to hlavní:
Asi litr borůvek na ozdobu :-)

 Vejce a cukr jsem nechala ušlehat v robotu do pěny. Dortovou formu vymazala olejem a vysypala hrubou moukou.
Do cukrovo vaječný pěny jsem přišlehala polohrubou mouku a vzniklé těsto vetřela stěrkou do formy.

 Pekla jsem v předehřáté troubě na 180°C asi dvacet pět minut.

 Pak jsem si vzpomněla, že jsem asi dva týdny zpět koupila borůvkovej sirup a rozhodla jsem se jím  vychladlý korpus trošku zvlhčit.

 V míse jsem ušlehala šlehačku s cukrem a trochou ztužovače do tuha a přišlehala tvaroh a rozetřela na vrch korpusu.

 No,a navrch samozřejmě přišly ty borůvky. 

 Pak jsem to patrně objela příborovym nožem, aby se to hezky odlouplo od formy.

 A následně se zbavila kruhu formy kolem.

 Dobrý to bylo, zase trochu jiný, než s tou kysanou smetanou, co loni.

 Mňam.

 Ještě že mám další dva pytlíky borůvek v mrazáku ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat