Prohledat tento blog

středa 29. srpna 2018

Dort k desátým narozeninám našeho nejstaršího


Že náš nejstarší před pár dny oslavil první kulatiny jste možná na blogu postřehli. A k narozeninám patří dort... ideálně podle vkusu oslavence... a proto jsem spáchala, co jsem spáchala ;-)


Kdo poznává, co to na tom dortě z těch zelenejch čtverečků je, získává bludišťáka :-)

Jinak, korpus je úplně obyčejnej piškot.
6 vajec jsem ušlehala se
150ti gramy krupicovýho cukru do pěny a přišlehala k tomu
150 g polohrubé mouky.
Pak šup s tim do vymazaný a vysypaný formy a pak do předehřátý trouby a cca 40 minut píct na 180°C.

Co se krému týče, nechal se synátor slyšet, že chce jahodovej. Jenže na jahody jsem zrovna nenarazila ani v čerstvý ani v mražený formě a s jahodovym pudinkem se mi nechtělo vařit a navíc jsem měla koupenou smetanu ke šlehání a másla jen málo. Takže jsem nakonec ušlehala
půl litru smetany
s pěti lžícemi cukru moučka
a půlkou sáčku ztužovače
a přišlehala k tomu čtvrtkilovej vaničkovej plnotučnej tvaroh
a pět lžic jahodový marmelády
a taky to nebylo špatný... místy v tom byly i nějaký ty kousky jahod.

Následně jsem si připravila marcipán na ozdobu. Smíchala jsem cca
100 g moučkovýho cukru a
100 g sušenýho mlíka s
asi dvěma lžícemi slazeného kondenzovaného mléka
a lžičkou mandlového aroma
a vypracovala z něj vláčnou hmotu, kterou jsem rozdělila na pět dílů a každej obarvila jiným odstínem od světle zelený až po černou.
Postupně jsem je rozválela na asi dvoumilimetrovou tloušťku a rozkrájela na čtverečky... No, krájela jsem podle oka a dost narychlo už, takže mi z toho nevyšly zrovna úplně přesný čtverečky ;-)

Nakonec jsem v kastrůlku rozpustila se
lžící omegy
a půl deckou smetany
100 g čokolády na vaření
a přelila s ní vršek dortu a vskládala na ní... creepera! Kdo ho poznal a kdo ne? Přiznejte se ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat