Prohledat tento blog

úterý 31. října 2017

Dýňové muffinky s dušičkami


Jak možná víte z minulého článku, dlabali jsme s dětma dýni... ćást  vydlabaný dužiny jsem pak použila do rizota, a tu trochu větší část jsem se rozhodla přidat do těsta na muffiny.
V listopadový Betynce mne navíc zaujalo zdobení muffinů na str. 93... to v pravém dolním rohu ;-)... a tak to dopadlo, jak vidíte.

Ale od začátku:
4 vejce a asi 200 g cukru krupice jsem dala šlehat
 v 1 dcl mléka jsem rozpustila 100 g másla
V míse jsem promíchala asi 600 g polohrubé mouky s půlkou prášku do pečiva.
Pak jsem přidala přibližně 500 dýňové dužiny, vmíchala to mléko s máslem, asi pět lžic oleje...

... a pak jsem přidala ušlehaná vejce s cukrem.

 Zatímco jsem dělala těsto, třetí nedočkavě vkládala do formy na muffinky košíčky, do těch jsem dávala těsto naběračkou na zmrzlinu, plnila jsem jí ovšem asi ze čtvrtiny.
Pekly jsme v předehřáté troubě na 180°C asi 45 minut.

 V jedné velké smetaně ke šlehání (tušim 375 g) jsem nechala rozpustit 300 g čokolády na vaření. A pak nechala vychladnout.

Na tácku jsem promíchala cca 100 g sušeného mléka, 100 g moučkového cukru a asi tři lžíce salka a půl lžičky mandlového aroma... Míchala jsem nejdřív vidličkou, a pak rukama... když se lepí málo přikápnete salko, když moc, tak přisypete moučkovej cukr ;-)

Vznikne cosi jako marcipán.

Vyválej se dušičky :-)

Potravinářskou barvičkou v tubičce se jim namalujou ksichtíčky.

Krém, tedy šlehačka s rozpuštěnou čokoládou, se vyšlehá. Dá do zdobičky a nastříká se na muffinky...

...a navrch přijdou dušičky... a nebo něco jinýho. Kluci si každej udělali hrobeček a druhorozeňák i netopýra... to je ta zvláštní věc vpravo dole, kdyby jste to někdo náhodou nepoznali ;-)

A pak už se jen stylově mlsá :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat