Prohledat tento blog

středa 18. října 2017

Bezinkové víno a Bezinkový likér

Už delší čas jsem si pohrávala s myšlenkou udělat si domácí bezinkové víno. 
Tedy, nebylo by to poprvé co se u nás doma vyrábělo. Asi před dvěma roky ho zkoušel udělat manžel. On sám, ale v něj nějak neměl důvěru a moc ho nepil... a já ho používala při výrobě domácích paštik...

(na fotce je Bezinkový likér)

Dlouho jsem se ale tento podzim nedokázala dokopat byť jen k samotnému sběru bezinek, a když jsme se s dětma konečně na bez vydaly, na mnoha keřích už nebylo skoro nic... ovšem na jednom z těch, na kterejch jsme nakonec nejvíce uspěly, dokonce několik trsů teprve kvetlo... a ještě dnes kvete... Nějakej zmatenej keř asi ;-)


Každopádně, jestli o výrobě bezinkového vína či likéru o letošním podzimu ještě uvažujete, tak sebou hoďte. Neboť minulý týden, kdy jsme sbírali na víno bylo málo, a tuto sobotu, kdy jsme sbírali na likér, bylo ještě míň.

Recepty jsem v zásadě čerpala tady. Ovšem vařila jsem všechno tak trochu dýl.

Bezinkové víno

Omyla a otrhala jsem přibližně 2 litry bezinkových kuliček a dala je vařit do čtyř litrů vody. Když se vařilo přidala jsem 3 hřebíčky, 3 kuličky pepře a 3 kuličky nového koření. Asi po půl hodině jsem přidala dvě kila cukru... a hrnec přetekl... tak jsem šla do sklepa vyhrabat ten velkej, kterej jsem před rokem a půl narychlo sháněla, když jsem se rozhodla muži k narozeninám koupit a připravit humra a zjistila jsem, že se mi do ničeho nevejde.
Ve velkém hrnci jsem pak směs znovu přivedla k varu a vařila asi půl hodiny. Po vychladnutí jsem to přecedila a propasírovala přes cedník.  Pak jsem do budoucího vína rozdrobila a důkladně rozmíchala kostku droždí. A nechala 24 hodin stát.
Takhle vypadalo po 24ti hodinách. Pak jsem ho znovu zamíchala a zase nechala stát cca 24 hodin.

Pak jsem víno znovu zamíchala a přes cedník přelila do demižonu.

V něm má víno v suchu a temnu odpočívat asi dva měsíce.
Před Vánoci ho pak rozleju do lahví.

Bezinkový likér

V tomhle receptu mají figurovat taky dva litry bezinek... ale po obrání a probrání jsem jich měla jen něco přes litr. Dala jsem je vařit do litru vody.

 Už ani nevím, co jsem zrovna musela řešit s dětmi...
 ...každopádně jsem prošvihla var... a spousta temně vínové tekutiny uhasila plamen a zasvinila sporák i okolí.... Barví to hrozně! Ale docela hezky to zase pouští ;-).
Po další cca půl hodině varu jsem směs přecedila a přepasírovala přes cedník.
Pak jsme přidala kilo cukru. Jeden cukr vanilkovej a přes cedník jsem přilila asi půl deci kávy (tou půl deckou, vroucí vody, jsem před tím přelila lžíci kávy v hrníčku).
A znovu nechala asi půl hodiny vařit.
Po vychladnutí jsem vmíchala půl litru rumu. A rozlila do lahví.

 Vyšlo na dvě 0,7 litrový a jednu malou.

 Fotila jsem jen ty dvě hezčí... a z tý druhý jsme s manželem rovnou ochutnali... za mne dobrý ;-)
A manžel si nechal nalít znovu. Z prvního panáka totiž moc neměl... nejmladší mu ho z větší části vylila na koberec :-D
No ještěže to fakt docela překvapivě dobře pouští ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat