Prohledat tento blog

neděle 23. června 2019

Krásné letní ráno, hojničky... a šapájek... a pak taky ty-g

Následující příspěvek jsem sice před dvěma dny psala na facebookovou stránku blogu... ale mě se tak líbí, že ho prostě chci mít i tady ;-):

Je krásné ráno... zatím ještě není horko... ale je znát, že brzo bude... 

Mezi paneláky rostou louky do půli stehen... 
Váš oblíbený alergen vám sahá do pasu... pomalu vás začíná pálit na sliznicích...
Vaše město tu výzvu ohledně nesekání evidentně vzalo za svou... (no ano, je to lepší, než holá hlína... mnohem lepší...)
A zatímco o tom všem dumáte, začne si vedle vás to nejmladší dítě zvonivě zpívat: "Hojničky, hojničky, so to svoní v ních, šapájek majičký, neni neni nich..."

A vy se tlemite jak debil, jaká to příhodná píseň pro polovinu června... a pak vám začne vrtat hlavou... co že to to dítě zpívá na tom konci...
Ale z odpovědi se nedozvíte nic o verši poslednim, kterej vám tak zavařil mozek, ale kupodivu se něco moc zajímavýho dozvíte o tom předposlednim, kterej jste si mysleli, že chápete...: "Šapájek, je pájek, pekojenej na půl, tak je majičký, nó..."

Žeru jí... absolutně 
A sama nevim, z čeho jsem v tu chvíli slzela víc...
Asi to tentokrát ten bojínek nebyl ;-)



A abych ten facebookovej post aspoň trochu rozšířila...

Tak vám sem přidám kytku, kterou mi děti před deseti dny natrhaly... a k tomu ještě jednu příhodu z následujícího rána ;-)



O den později jsme totiž šly po ránu pro změnu lesem... 

Potkaly jsme nějakýho malinkýho ptáčka, a sledovaly ho, jak poskakuje po kmeni vzhůru...
A když zmizel z dohledu, tak ona ne a ne jít... 
Tak jsem jí začala lákat: "Pojď, schválně jestli ještě nějaký zvíře potkáme... Co tady třeba bývá v lese za zvířátka?"
Čekala jsem, že si třeba vzpomene na veverku, či zajíce... neb obojího je tu po sídlišti a v lesíku hojně...
A ona s patřičnym rozmyslem povídá: "Tady chodí asi... són... A taky ty-g!"
A já jen udiveně zamrkala...: "No... to si nejsem jistá, jestli bych se tu s tebou takhle klidně procházela, kdyby tu chodil tygr..."

A pak mi vlezl do hlavy takovej ten text z písničky... "Dítě školou povinné, dovede to, co my ne, dítě bloumá po Africe, loví lvice, a my ne..." 


No, s těma našima školou povinejma, je teda taky sranda... ale ta nejmladší je v poslední době tvrdě válcuje... ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat