Prohledat tento blog

úterý 12. září 2017

Pekař peče housky...


Znáte to... no,možná jste prozíravější hospodyňka než já, a tak to neznáte ;-), ... nedělní odpoledne a vy zjistíte, že doma je poslední houska či rohlík... (ty co už jsou ztvrdlý x dnů, a schovaný v tašce pro kachny v místním lesoparku, nepočítám.)...
Co teď? Oblíkat děti a běžet s nima do krámu, když venku zrovna mrholí... byla jsem líná a navíc trochu nastydlá... (Což znamená, že jsem kejchala na celej panelák, jak kdybych trénovala na olympiádu v kejchání... můj muž teda z mejch mohutnejch trojkejchů šílí, jak můžu kejchat tak hlasitě:-D...)
Kontrola zásob odhalila, že mouka je a droždí je... a tak se šlo na věc.

Do plecháčku jsem dala hřát necelý dvě deci mlíka, spíš asi decku a půl. 
Do mísy jsem nasypala asi půl kila hladký mouky, možná i 600 g. 
Přidala jsem dvě lžičky soli. Při hledání kmínu jsem narazila mezi kořenkami na malou plastovou krabičku, kdysi koupenou na zamražovaní příkrmů, kam si můj muž v týdnu dal trochu hladký mouky a majoránky na jíšku do polívky, co si dělal v práci... tak jsem ten zbytek přisypala spolu se lžičkou kmínu do mísy.
Zamíchala, do důlku jsem rozklepla dvě vejce, rozdrobila k nim droždí, posypala jsem ho lžící cukru a polila asi třetinou toho ohřátýho mlíka.

 Asi po půl hodně jsem se k tomu vrátila...

 Přidala jsem k tomu jednu malou kysanou smetanu, asi decku oleje a zbytek mlíka...

 Promíchala v těsto, trochu posypala moukou a nechala asi hodinu kynout...

Potom jsem těsto vyklopila na pomoučněný vál, důkladně prohnětla, rozdělila na dvanáct dílů a uplácala boule...

Naskládala je na pečícím papírem vyložený plech a zase nechala asi půl hodiny nebo i hodinu kynout... V tom fofru kolem dětí to většinou bývá vždycky dýl ;-)...

Pak jsem přistihla naší třetí, jak se k tomu sápe, tak jsem jí dala do sklenky trochu oleje, ať houstičky hezky potře, a dala jsem předehřát troubu na 200°C...

Asi půl hodinky na 200°C a asi půl hodinky na 180°C.

 Dobrý byly... k nedělní večeři...

 ... i v pondělí ke svačině.

Housky můžete před upečením potřít i rozšlehaným vajíčkem a posypat třeba mákem, solí, kmínem, sezamem, lněnym semínkem... a určitě i dalšíma věcma, který jsme my zatím nezkoušeli ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat