Prohledat tento blog

středa 1. února 2023

Vysvědčení

 Tak máme za sebou pololetní vysvědčení.

Nevím jak dopadlo u vás, ale u nás dost různě... Naštěstí ne vyloženě hrůzně, jak jsem se dozvěděla včera ráno v autobuse cestou do skoly s naší třetí, ale k tomu se ještě dostanu.

Když už jsme u tý třetí, začneme jí. 
To že docela plave v matice, jsem už myslím někdy zmiňovala na fb stránce tohohle blogu. Ve čtvrtletí to vypadalo vyloženě špatně, takže pro tohle pololetí je úspěchem ta trojka. Nicméně jsme se shodly na tom, že kdyby se jí to do konce roku podařilo vytáhnout na dvojku, a nic dalšího si nepokazit, měla by jen tři dvojky a v pohodě by dosáhla i na vyznamenání, a to by bylo moc fajn... 
Tak uvidíme, jak se bude snažit...
Ta doporučená Včelka, jí od čtvrtletí citelně pomohla, takže v ní hodláme pokračovat.

Nejmladší zatím svoje první vysvědčení nedostala, je tenhle týden nemocná, a já si tak užívám svoji první ošetřovačku. Ne že by od září až doteď nebylo žádný dítě nemocný, ale vždycky to bylo jen jedno dítě na dva, tři, maximálně čtyři dny, a vždycky jsme se nějak s mužem prostřídali, ale teď se to nějak začalo kumulovat, do hry vstoupila i antibiotika, blbě začalo bejt už i muži, a na mne padlo nějaký docela solidní vyčerpání, takže když odpadla v neděli ta nejmladší, tak jsem si to na ní v pondělí nechala napsat.
Ale zpátky k vysvědčení, to sice nejmladší zatim nemá, ale dle stávajících známek na něm tušíme dvě dvojky... Z matiky a češtiny... 
Holt když je místo počítání příkladů a skládání písmen potřeba dělat piruety, a když někdo nevrací pastelky a tužky a pera di penálu, a pak je nemůže najít a ztrácí tím čas, tak se to logicky nějak projevit musí... 
No, uvidíme, jestli jí to docvakne, a jestli s tim zvládne do budoucna něco udělat.

Krom nejmladší máme doma už skoro dva týdny druhorozeňáka, kterej dnes dobírá antibiotika, takže ten svoje vysvědčení taky zatím neviděl. Ale vypadá to na čtyři dvojky a vyznamenání, což je v šestý třídě vážně moc pěkný.
Kéž by si to hodlal udržet až do konce základky.

No, a zbývá nám nejstarší.
Ten se za poslední dva roky hodně pohoršil... 
Ještě za korony a za dob distanční výuky si v pohodě udržel vyznamenání. Ale loni se na vysvědčení objevily první trojky, a letos hurá ještě o stupeň níž... 
Jak mu angličtina nedělá problémy, a suverénně se vykecavá s rodilejma mluvčíma, jak jsem o tom psala před časem, tak v němčině teda naopak solidně plave. A češtinu letos taky nějak nedává...
Jo, dvě čtyřky... 
Má co dělat, chlapec, aby to vytáhnul... Když ty známky na konci roku už mu půjdou na přihlášku na střední...
Teď v prosinci a v lednu jsem s nim obešla střední školy, který by ho mohly zajímat, nechala ho vybrat, co by se mu nejvíc líbilo, a následně mu spočítala, že polovinu stávajících známek musí o stupeň vytáhnout, aby mělo smysl na tu školu vůbec podávat přihlášku... 
No, má co dělat, chlapec...

Ale víte co...

Včera ráno v tom autobuse, jak jsem zmiňovala na začátku, jsem se dozvěděla, že může bejt i hůř...
Bavili se tam nějaký cca taky osmáci, a ten nejhlasitější říkal něco v tom smyslu, že nechápe, komu chce máma to jeho vysvědčení ukazovat, když tam má dvě pětky a dvojku z chovaní...
No, přistihla jsem se, jak mi cukaj koutky... 
Jednak při pomyšlení, že i náš nejstarší je na tom pořád relativně dobře, a jednak nad tím, jak si z toho ten pětkař evidentně nic moc nedělá... 

Jo, rozhodně by to s tim něco dělat chtělo... I ty čtyřky jsou dost naprd, o pětkách ani nemluvě... 
Ale nehroutit se z toho! 
Ani děti, ani my!
Spíš se věcně zamyslet, a přijmout opatření, která by mohla vést ke zlepšení...

Mne čeká se synem doučování z češtiny. A do odvolání smí teď pařit jen "hru" kterou si včera na náš pokyn nainstaloval... A jestli neznáte Duolingo, tak na něj určitě mrkněte... 
Je fajn... Já tam od června pařim francouzštinu, a jak mi šla nastavit jen přes angličtinu, tak je to bčas docela sranda, neb anglicky taky moc neumim, takže se mi stává, že sice vim, co daná věta ve francouzštině znamená, ale mám problém jí přeložit do angličtiny... Takže se tak učim oba jazyky naráz... Což se ve výsledku hodí.

Tak co? 
Jak dopadly vaše děti?
A pokud je co zlepšovat, jak to řešíte?
Podělte se o své tipy 😉

Za nás připomínám Včelku a Duolingo.

Žádné komentáře:

Okomentovat