Prohledat tento blog

neděle 15. března 2020

Obal na zdravotní průkaz, sešit, knížku... - Návod na ušití


V čem máte zdravotní průkazy svejch dětí?
Ty moje na ně maj takovejhle pěknej kabátek.

No, holky ho maj úplně nově, teprve od pátku a od soboty ;-)
Docela si počkaly...
Ale dočkaly se...
Ne, že by to bylo nějak extra těžký šití, ale najít si tu chvilku právě jen na tohle, prostě trvalo trošku dýl.
Navíc jsem nejdřív potřebovala našít na podklad aplikace těch zvířátek... ručně... z filcu...
Jak na to, jsem psala nedávno tady ;-).
Ale můžete na budoucí obal našít i látkovou aplikaci ;-)
A nebo si můžete užít nějakou krásně vzorovanou látku, a s aplikací se vůbec nezaobírat...
Je to jen na vás...

Podobnej obal samozřejmě můžete ušít třeba na knížku, nebo sešity...
Pak je potřeba změřit rozložený sešit, a na každou stranu následně přidat tři centimetry...


Na průkazku jsem stříhala plátno v následujících rozměrech:
dva díly o velikosti 26 x 18 cm (z toho jeden s našívanou aplikací)
dva díly o velikosti 15 x 18 cm (z těch budou záložky)
a dva díly o velikosti 15 x 3 cm (na zapínání)


Díly na záložky vystřihnem ještě jednou z vlizelínu.

 A pod hlavní díl vystříhneme jednu vrstvu tenoučkého vatelínu.

Vlizelín nažehlíme...

Proužky na zapínání založime, přeložíme a zažehlíme...
Na fotce vidíte proužky čtyři, protože jsem šila obaly dva ;-)

Čtverce na záložky přeložíme lícem dovnitř a obšijeme asi půl centimetru od kraje.
kousek necháme volný, aby jsme měli kudy obrátit záložku z rubu na líc.

Rohy před obrácením setřihneme.

Otvorem otočíme a otvor založíme...

Pak v kraji prošijeme, a uzavřeme tak i otvor, kterým jsme záložku obrátili do lícu.

Přeložené a zažehlené proužky na zapínání prošijeme v kraji.

Pak složíme na sebe vrstvu vatelínu, svrchní látku lícem nahoru a na ní lícem k líci látku spodní.
Do kraje, tam kde bude zadní strana obalu, vložíme proužky na zapínání.

Prošijem kolem dokola asi půl centimetru od kraje.

V dolní části asi osm centimetrů vynecháme, aby jsme měli kudy otočit.

Sestřihneme rohy a otočíme.

Mezeru, kterou jsme obal otočili, založíme a zašpendlíme.

Přišpendlíme i obě záložky

V krajích dobře srovnáme, aby vnitřní látka byla co nejmíň vidět.

A pak kolem dokola pečlivě prošijeme cca dva milimetry od kraje.

Tak!

Hotovo!

Ale POZOR!!!
Napoprvý se mi povedlo ušít jen obal s opicí!!!
Pak jsme totiž zjistila, že žirafu v ten samý den nedošiju... neb se mi druhý záložky podařilo před šitím přeložit na špatnou stranu... takže byly široký a krátký :-/
Tak si na to dejte bacha ;-)

Jinak by vás stejně jako mne čekalo nenáviděný párání...

A nový šití ;-)

Prošívání...

Ještě to všechno sesadit a sešít...

Přes poutka to prošít tam a zpět...

Tak!
To bysme měli...
Teď ještě přišít knoflíky...

Ty šiju dvojitou nití.

Docela na pevno...

Ještě obtočit tak desetkrát dokola a zapošít...

A průkazka se může ubytovat ;-)

A jsou všechny...
Konečně! :-)

Držim palce vám všem, co se do toho pustíte.
Kdyby vám něco v návodu nebylo jasný, tak mi napište, třeba dolu do komentáře... nebo se mne můžete ptát ve fb skupině Šijeme se čtyřmatkou...
A já se budu těšit, že si pochlubíte, co jste vytvořili ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat