Prohledat tento blog

pondělí 7. srpna 2017

Okurková sezóna :-)

 Tak jsme včera zase něco dostali... pro změnu okurky :-)

Děti je vesele ujídaly... Když pro ně přišly do kuchyně prve, pamětliva toho, co jsem kdysi zažila já, jsem je hned upozorňovala, že ještě nejsou zavařený...
Dnes už zavařený jsou, a já jsem strašně zvědavá, jaký budou, protože jsem to ještě v životě nedělala :-)

a vybrala jsem si ty Znojemský a zavařila je v troubě.
Vypadaj dobře.. tak uvidíme, jestli tak budou i chutnat.

A na závěr ten příběh, kdy jsem o okurkách zažila velké šokující zjištění:-).

To už mi bylo osmnáct a bylo to na chalupě. Tatínek tehdy sklidil plnej plechovej kýbl okurek nakládaček a nechal je u stolu na židli. Několikrát jsem kolem nich prošla, a když už na ně můj zrak padl asi po pátý, neubránila jsem se vzrůstající chuti na ně a jednu jsem popadla a rychle do ní kousla. Vzápětí jsem se zarazila a zůstala nevěřícně zírat na okurku v mý ruce. 
V tu chvíli vešel do místnosti tatínek. Viděl mně, jak konsternovaně čumim na nakouslou okurku, a pobaveně se mne tázal: „Co na tu okurku tak zíráš? Tě kousla.“ 
A já jen pomalu přesunula svůj pohled z okurky na něj, zatímco můj mozek právě doručil výsledek toho fofru, co ve mně po nakousnutí tý okurky nastal, a já ten výsledek nechápavým udiveným tónem pomalu pronesla nahlas: „Ona neni kyselá.“ A znovu jsem se jala čumět na nakouslou okurku.
„Jasně že není kyselá, copak je na zahradě zalejvám octovou vodou.“ povídal evidentně dobře se bavící tatínek.
Nedůvěřivě jsem na něj pohlédla a otázala se: „Ony nerostou kyselý?“
„Ne,“ smál se tatínek. „Aby byly kyselý, tak se musej naložit do láku.“
„Aha.“
„To´s nevěděla?“ následovala pobavená a udivená otázka.
A protože se mezitím můj mozek vzpamatoval, zněla moje odpověď: „Ne. A kdo mi to měl říct? ´Otec je pro dítě zdrojem informací o světě.´“, odcitovala jsem, „Takže je to tvoje chyba, že to nevim!“ Prohlásila jsem, už se smíchem. A táta řekl: „To máš pravdu.“ A smál se taky.


UPDATE!: Tak náš nejstarší už suverénně jedny otevřel... jen tak mimochodem, jak šel kuchyní, opičák... tak jsme ochutnali... a supééér! Umim zavařit okurky, dobrý okurky :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat