Prohledat tento blog

středa 23. srpna 2017

Karamelový dort

Náš nejstarší oslavil včera svoje deváté narozeniny... Na dotazy jaký by chtěl dort jsem z něj ovšem několik dní nemohla dostat žádnou kloudnou odpověď... místo toho dělal věci jako: "Ééééééé.... O pět minut později: Ééééééééé.... O pět minut později: Éééééé..." a podobně blbnul.
Nakonec z něj vypadlo, že by na něm mohl bejt karamel...
Nu, zajímavá výzva... karamel a karamelovou šlehačku jsem dosud dělat nezkoušela, i když teoreticky už delší čas v zásadě vim jak na to...

Upekla jsem tedy klasický světlý korpus z piškotového těsta. A jala se zkoušet karamel. Cukr se rozpustil krásně, ale pak mne ten karamel v mejch pokusech dát mu nějaký tvary moc neposlouchal... Moje představa byla, že z toho na pečící papír nacákám cosi jako galaxie, neb jsem měla pro syna připravenou knížku o cestách vesmírem... (o tý vám určitě taky brzy napíšu)... Nu něco jsem nakonec nacákala, řka si u toho, no vypadá to spíš jako atom... načež si to syn nakráčel do kuchyně a radostně povídá: "Jé, to vypadá, jako to jak se vždycky objeví v Big bangu!" No tak dobrý ;-)


Následovala výroba karamelový šlehačky. 
A další den, kdy jsem jí po důkladném vychlazení vyšlehala, ještě výroba tvarohového krému, který u nás v rodině kdysi začala dělat mladší sestra s tim, že domácí pribiňák ;-)



Krom toho jsme koupili na dozdobení toffifee... To jsem si sice napsala krásně na seznam už doma, ale v krámě jsem na něj zapomněla (a taky na mlíko... děti totiž začaly u pečiva vymýšlet, a než jsem je umravnila, tak jsme inkriminovaný  regály jaksi přešli). A tak se pro něj v zápětí vydal znovu do krámu druhorozeňák... ten má podobný akce v malíku... Naběhnul si suveréně za pánem z ochranky, kterej ho už velmi dobře zná, neb mi běžně napovídá, za kterej regál mi tenhle bujarej synek právě zaběhnul, a hned na něj vybalil, kdeže najde bonboniéru toffifee... a bylo!
Kdyby vám to někomu náhodou nebylo jasný.... taky tyhle bonbony měly jakože symbolizovat planety ;-)


A abych nezapomněla na recept:

Korpus

6 vajec
150 g krupicového cukru
150 g polohrubé mouky

Cukr s vejci ušlehat do pěny, až dělá čepičky, pak ve dvou vlnách krátce vešlehat mouku.
S pomocí stěrky přendat do vymazané a vysypané formy. Péct cca 45 minut v troubě předehřáté na 180°C.

Karamelový krém

asi 100 g cukru
2 velké smetany ke šlehání v kelímku (každá asi 380 g)
1 stužovač šlehačky

Cukr rozpustit na pánvi. Pak opatrně přilévat jednu ohřátou smetanu... a míchat a míchat... čast karamelu mi okamžitě udělala velkej karamel, ale po cca deseti minutách míchání se ve smetaně rozpustil. Potom jsem přelila do mísy a přidala a dobře promíchala i druhou smetanu a nechala přes noc vychladit v ledničce. Druhej den jsem pak spolu se stužovačem ušlehala lehounkej karamelovej krém... Byl výbornej! ;-)

Tvarohový krém

1 velká smetana v kelímku
cca 100 g cukru moučka
1 stužovač šlehačky
1 tučný tvaroh ve vaničce

Smetanu ušleháme s cukrem a stužovačem, až dělá čepičky a pak přišleháme tvaroh.

Karamel

cca 100 g cukru jsem rozpustila na pánvi a pak jsem lžící lila tvary na pečící papír... tuhne to rychle a moc to neposlouchá :-).

A na závěr ještě celý dort před nakrojením... a taky předtím, než jsem zjistila, že na tabletu jde nastavit focení v noci ;-)
Planety - atom ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat