Prohledat tento blog

úterý 6. srpna 2019

Přenosná taška na miminko - panenku (návod k ušití)


V době, kdy jsem čekala naší třetí, jsem na facebookové stránce Praktické ženy (blahé paměti) potkala nádhernou tašku na miminko, panenku... Celou sladce růžovočervenou... Z boku byla růžovočervená látka s potiskem srdíček... Nebo byla zevnitř...? Nebo na peřince...?
No, přesně si to už nevybavim, ale pamatuju si, že se mi tenkrát strašně líbila... a že jsem koukla dolu na břicho, a říkala dítěti v něm: "Doufám, že jsi holka..."


Jak víte, holka to byla (a ano po ní ještě jedna), ale na tu tašku na miminko si docela počkala...
Původně jsem jí rozešila už k jejím pátým narozeninám... Ale nakonec jsem jí došívala až k jejím šestým...
A podle změny formátu fotek sami dobře poznáte, kam jsem se dostala na jaře 2018, a co bylo focený až o rok později...
Rovnou jsem totiž fotila postup, abych se o něj mohla podělit zase dál ;-)



 A tady ten návod je:

Potřebovat budete ideálně tři až čtyři různě vzorované látky, optimálně v odstínech jedné barvy...
já jsem i se spacáčkem spotřebovala:
35 cm růžové látky o šíři alespoň 120 cm
55 cm růžové látky s bílým puntíčkem o šíři alespoň 120 cm
30 cm tmavší růžové látky s tmavým puntíčkem, též o říši alespoň 120 cm
a zbytky kostičkované látky, tři proužky které by se společně vešly na rozměr 20 x 70 cm
k tomu 80 cm ronopastu o šíři alespoň 120 cm
a dva kousky vatelínu, 30 x 35 cm a 22 x 42 cm
12 cm x 1 m vlizelínu na vyztužení popruhů a podlepení aplikací
a 70 cm nějaké kraječky

POZOR!!! Taška je šitá na miminko o výšce 36 cm... Pokud je miminko vaší holčičky větší, určitě bude potřebovat větší tašku a tudíž i spotřeba látky bude větší!!!

Na tašku střihneme:
Dva ovály 42 x 22 cm (pokud teda máme tak malý miminko jako my ;-)...), ty jsem vystříhla z růžové látky bez vzoru,
Dva 110 cm dlouhé pruhy, které budou uprostřed široké 18 cm a na zbytku látky jen 12 cm, ideálně látku přeložíme v půlce, od středu odměříme cca 20 cm, prvních cca deset dvanáct necháme rovných a na dalších osmi až deseti si vymalujeme oblouk, kterým se dostaneme na výšku 12ti centimetrů. Vnitřní z těchhle pruhů jsem střihla ze světlé putníčkaté látky a vnější z tmavé.
Oba ovály a oba pruhy jsem navíc střihla i z ronopastu.
Složila na sebe jednotlivé části z látky a ronopastu.
Křídou v tužce si předkreslila podle pravítka čtverce, na ovály 5 x 5 cm a na pruhy 10 x 10 cm, a pak je na stroji prošila.

Na vnitřní stranu jsem střihla aplikaci srdíček, velké z tmavé látky a do něj menší světlé. Podlepila jsem je vlizelínem a nažehlila.
Střihla jsem pruhy na uši 6 x 50 cm (na obrázku vidíte čtyři, zřejmě jsem to původně chtěla ušít dvojitě... ale o rok později jsem ušila popruhy jen ze dvou... druhý dva jsem našla až měsíc po ušití, a dumala, k čemu jsou myšlený :-D...)

A ještě pruh na volánek 6 x 70 cm... na ten jsem přiložila stejně dlouhou bavlněnou krajku, založila a odšila kraje... Přeložila pruh na půl  a našila krajku. V kraji pak prošila půl centimetru dlouhým stehem a stažením nařasila.

Našila jsem aplikaci a krom toho jsem dcerce k pátým narozeninám stihla ušít pro miminko už jen spacák...

Na ten jsem střihla ze světle puntíčkované látky opět dva ovály 42 x 22 cm a pak dvakrát takovej půl oblouk... Já střihla moc úzkej a dlouhej, byl jen 32 cm širokej a 33 dlouhej... optimální by podle všeho bylo 35 cm širokej a jen 30 cm dlouhej, hlubokej.
Vnitřní stranu jsem střihla z čistě růžový, vnější z puntíkatý,  a horní tmavý proužek měl šíři 5 cm...
Celý jsem to opět ozdobila aplikací srdíček.
Střihla jsem ovál i oblouk z vatelínu.
Sešpendlila jak ovál, tak oblouk lícem k líci a navrch vrstvu vatelínu.
Sešila kolem dokola, nechala jen kousek na otočení.
Otočila, založila a zašpendlila nezašitou část.
Prošila kolem dokola.
Pak jsem oblouk našpendlila na ovál, a v kraji ho přišila obšívacím stehem.

... A předala k dcerce k pátým narozeninám alespoň spacáček...

O rok později jsem se k šití vrátila...

Našpendlila a našila jsem volánek s krajkou.

Takhle vypadal vrchní díl z rubu...

Našpendlila jsem boční strany ke dnu tak, aby pasovaly středy. A přišila je, vnitřní stranu centimetr od kraje, vnější jen půl.
Šít jsem začala asi pět centimetrů od kraje boků a dva, tři od středu oválů... Pak jsem podle potřeby sešila kraj boků, přebytek odstřihla a došila ten kousek přes šev.

Ušila jsem po přeložení a založení popruhy. Přišpendlila je k bokům svrchní strany a přišila.

Následně jsem nastřihla oblouky v bočních stranách, tak jak vidíte na fotce... to aby si vrstvy po založení pěkně sedly, a nikde to netáhlo a nekrčilo se...

Vložila jsem vnitřní část do vnější a po obvodu důkladně zašpendlila, tak aby všechno hezky sedělo... několikrát jsem špendlíky různě přesouvala, aby se látky k sobě nikde nijak nevlnily...

Pak jsem to kolem dokola prošila... 
A taška byla hotová! :-)

Tady i s rok používaným spacáčkem...

A tady už si v něm hoví miminko...

Malá Růženka...

Asi půl roku po "narození" dostala od svý maminky (naší třetí) jméno Popelka... a o půl roku později byla přejmenována na Růženku 💖



Tak tolik naše šití... 
Malá je nadšená, já zrovna tak... 
A vám držím palce, pokud se do toho chcete pustit taky, aby jste to zvládly ušít v průběhu jednoho měsíce a ne dvou... a ještě k tomu s odstupem celýho roku ;-)


P.S.: A kdyby vám něco v mym podání nebylo jasný, třeba to pochopíte z návodu od autorky oné původní tašky na miminko, o který jsem psala v úvodu článku, a kterou se mi díky sdílení v jedný šicí skupině podařilo najít. Najdete ho tady ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat