Prohledat tento blog

pátek 2. června 2017

Busy bags

Kdo by dnes ještě neznal busy bags, nebo-li aktivity do pytlíku sloužící k zabavení dětí a také rozvoji nejrůznějších dovedností...
Já jsem se s nimi prve setkala asi před čtyřmi lety kdesi v hlubinách internetu... Hodiny jsem tehdy prohlížela nejrůznější cizojazyčný stránky, kde jsem se orientovala téměř výhradně podle obrázků, neb ať už jsem šikovná na cokoli, jazyky to určitě nejsou... a říkala si: "To je krásný! A tohle je super! A to bych mohla udělat! A tohle taky!..."
Jenže jak už to u mne bývá, je od nápadu a chtění k realizaci hodně daleko...
V říjnu to bude dva roky, co tenkrát nejstarší syn začal chodit v první třídě na kroužek florbalu... a najednou vyvstala nutnost, nějak zabavit prostředňáky po dobu čekání během kroužku. A tak jsem se k realizaci některých nápadů konečně dokopala... 
A když vám tady teď jednou za měsíc tři z těch nejpovedenějších pro inspiraci představim... za chvíli mi stávající aktivity dojdou a já se třeba dokopu k tomu, abych dokončila některou ze čtyř rozdělanejch a následně třeba i některou z cca deseti dalších, co mám už půl roku nebo i rok v plánu ;-)
Tak tady jsou: první tři "aktivity z pytlíku"... 

Na jejich uložení používám takový plastový kapsy na "zip", na boku maj dirky, díky kterejm se daj svázat do šanonu velikosti A5.

Ježek

Ježek je vystřižen z tvrdého papíru, takového toho, co bývá vzadu na blocích na kreslení, tak přímo z jednoho, který už děti pokreslili. Vystřiženého ježka jsem natřela barvou (krycí, a to konkrétně akrylem, ale posloužila by i tempera) a přimalovala mu oči a špičku nosu, a trochu jsem ho dokreslila fixou.

Z jedné strany jsou na ježkovy barevné tečky, k nim se přiřazujou podle barev kolíčky. V týhle variantě jsem ho viděla někde na netu... ale vážně už netušim kde...

Z druhé strany jsem přidala i početní variantu pro ty naše starší.

Třídění podle barev a tvarů

Variant na tenhle úkol jsem potkala nespočet... třeba obrázky malovaný na víčka od přesnídávek si teď vybavim... 
Já měla doma tyhle pěnový tvary dopravních prostředků, který jsem předtím koupila v nějakym výprodeji v Tescu... poněvadž podobnejch blbinek pro tvoření není nikdy dost... něco děti vylepili na zdi... a něco se mi podařilo zachránit a použít... od každýho tvaru i barvy jeden kus... taky jsem na tom využila laminovačku, co jsem tenkrát dostala od muže k Vánocům. Zalaminovaná tabulka má dirky, aby se dala taky zapnout do šanonu ke kapse s kartičkama. Na kartičky jsem zalaminovala nastříhaný papír, rozstříhala lamino, zastřihla rohy, aby nebyly moc ostrý, a tvary z pěnovky nalepila navrch.



Cesty pro autíčka

Bezva autodráha na cesty. Autíčka jsou z kindervajíček a dráhu jsem si nakreslila, rozstřihla napůl, zalaminovala a prorazila dírky. 
Můžete si i vyprávět, kudy auto jede a kam... na jedný straně jsou teda jen obytný domky a kostelík, na druhý straně pak škola, radnice, divadlo, muzeum, ZOO a koupaliště... tradá na výlet:-).



A další zase příště ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat