Prohledat tento blog

sobota 25. listopadu 2017

Andělské zvonění.... aneb Stromek a hvězda

 Je to už něco přes měsíc, co jsem na internetu zkusila najít andělské zvonění ve tvaru stromku. Tenkrát jsem totiž doma našla chybějící součástku toho s andělíčky, které jsme před asi osmi lety koupili, (nějak strašně levně, určitě to bylo maximálně za stovku) a které jsme možná pro chybějící (a vcelku zásadní chybějící) součástku po loňských Vánocích vyhodili... (každopádně jsem zatím onu nalezenou součástku schovala, kdyby přece jen to andělíčkový andělský zvonění, prý švédský vzor, jak jsem se při svém pátrání po stromku na netu dočetla, bylo někde v adventní bedně, kterou hodlám v tomto týdnu vyhrabat ze sklepa).
A tak jsem si při nalezení té součástky řekla, že se podívám, jestli třeba někde neprodávaj ten stromeček, co jsme kdysi mívali doma, když jsem ještě byla holka... že ten býval hezčí... Vydržela jsem se dívat do lesknoucích se skleněných korálků odrážejících mihotavý světlo svic za jemného cinkání možná i hodiny :-)...
Google mi při mym hledání nejprve nabídnul nějaký starý aukce, kde se dražený zvonící stromečky vyšplhaly až někam přes tisícovku, takže jsem měla skoro chuť hledání vzdát... ale pak na mne internet vyplivnul tyhle stránky... a tak jsem se dočetla, že stromek je dokonce opět ve výrobě.
I tak teda žádná láce (oproti tomu švédskému vzoru určitě)...
Hlavně proto jsem asi dva týdny váhala, zda jej objednat, či nikoli.. Jenže nostalgie zvítězila a tak ho máme už možná tři týdny doma. Dnes jsme se s dětma dostali k tomu, aby jsme ho vyzkoušeli.

Objednala jsem ho nakonec zde pro výhodnější poštovný...  a našla jsem ho nejmíň na čtyřech dalších e-shopech, přičemž jde vždycky o stejnýho výrobce a na těchto stránkách se můžete dočíst spoustu zajímavostí týkajících se výroby a obnovené výroby zvonícího stromku.
Já osobně mám čtení tohoto typu ráda, takže jsem stránky prošmejdila úplně komplet, včetně fotek a videí z výroby stromku;-).

Takhle krásně byl zabalenej v chráněný dílně v Rožmitále pod Třemšínem :-)

V prostředním díle je vevnitř podstavec, pod každou půlkou stromečku dvě svíčky a na dně krabice "vidlice".

Stavíme stromek... děti do toho permanentně mávaly rukama... na týhle fotce je aspoň ta rukočmouha málo zřetelná ;-)

A už svítí a už se točí...

A lekce z termodynamiky je v plném proudu ;-)

 A pak jsme ho zase pečlivě zabalili a uložili.

Ale když už jsem byla v tom skoušení, tak jsem musela ještě vyzkoušet hvězdu do okna. 
 Tu jsem nečekaně objevila  a po delším váhání zakoupila tenhle týden v  Kiku (po té, co jsem si před měsícem vyhlídla hvězdu v Ikey a než jsem se tam dostala, zjistila jsem před týdnem, naštěstí doma z netu a nikoli v obchodě, že ty co se mi líbily už zase nemaj). 
Po hvězdě do okna totiž mé srdce touží už od prvních Vánoc v tomhle bytě, přičemž ty letošní už tu pro nás budou deváté. 
To máte tak, my kdysi taky mívali o Vánocích v okně hvězdu... a když jsme šli z dětský půlnoční, která byla od tří, takže i s kecánim s kamarádkama po mši jsme za nadšeného počítání svítících stromků v oknech (kdy jsme se předháněli, kdo jich z okna tramvaje a cestou k domu uvidí víc) dorazili k domovu kolem pátý... a už z dálky jsme vyhlíželi, jestli v okně svítí hvězda... Znamení, že už u nás Ježíšek byl a můžeme jít domu...
Aby bylo jasno, do kostela s náma nešel tatínek, ten byl doma a smažil kapra a vždycky se strašně divil, že toho Ježíška přinést stromek a dárky zase neviděl ;-).

Tak jsem samu sebe dojmula...
Už se nemůžu dočkat Vánoc ;-)

2 komentáře:

  1. jo jo, klasickej stromeček. Taky jsme měli doma starej a když jsem narazila na tenhle "obnovenej" v jednom stánku s kouličkama hned jsem ho brala. Oběma klukům se moc líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Jj je prostě nejhezčí :-) a našla jsem i to švédský, nevyhodila jsem ho :-)... a stromeček je nejen hezčí, ale i výrazněji stabilnější (což je s dětma obzvlášť velký plus) a příjemněji cinká ;-) jen je dražší a složenej v krabici zabere asi čtyřikrát tolik místa :-)

      Vymazat