Prohledat tento blog

úterý 28. listopadu 2017

Adventní kalendář - dárek pro vás ke stažení

Kdysi dávno, když jsem byla asi tak v pátý třídě, měli jsme doma adventní kalendář, ve kterém nebyly žádný čokoládky, ale pouze obrázky. Vždycky ráno jeden z nás čtyř (taky jsme doma byly čtyři děti) obrázek otevřel... a během dne jsme o něm mohli vymyslet nějaký příběh nebo básničku a pak jsme si večer ty příběhy a básničky navzájem vyprávěli a předčítali... Občas nevymyslel nikdo nic, tak jsme si jenom tak povídali... Každopádně to mělo svoje velký kouzlo.
O nějakých osm let později, jsme na to spolu s mladší sestrou vzpomínaly, s notnou dávkou nostalgie... a pak jsme si vytvořily kalendář vlastní.
Respektive jsme tenkrát vytvořily kalendáře dva. 
Ona pro mne a já pro ní.
Tedy, na tu "titulní" stranu jsme použili můj obrázek, studijní kresbu podle Parmigianinovy malby, a pod ní jsme pak každá nalepila tý druhý vlastnoručně nakreslenou sadu obrázků na každý ze čtyřiadvaceti adventních dnů, aby ta druhá měla překvapení.

 Svrchní čtvrtka (obě byly velikosti A4) se podle jemně předkreslených linek lehce prořízla, tak aby se v ní daly otvírat okýnka pod kterými se skrývaly jednotlivé obrázky.

Tady můžete rozluštit, že velikost každého okýnka byla 3x3 cm, vzdálenost mezi nimi vždy 1,5 cm, vzdálenost od horního okraje 2 cm a od bočních 2,2 cm.


Svrchní obrázek s překresbou malby Svatá rodina od Parmigianina.

A spodní obrázky, které jsem tenkrát malovala pro sestru... 
Pamatuju si, že asi na pěti motivech jsme se shodly. I ona tam namalovala harfu, knihu... a určitě i loď. (Budoucí námořní kapitánka ;-).) Taky si vybavuju, že jsem tenkrát psala báseň o svíci a povídku o globusu, takže i ty byly na obrázcích od ní.

A já si tak říkám, že je na čase ten kalendář oprášit (tenkrát jsem si všechno kopírovala, takže i kopie těchhle obrázků jsem nedávno doma nalezla), a vytáhnout ten kalendář o letošním adventu pro děti... Kluci jsou ve vymejšlení docela zdatný, takže by je to mohlo bavit.

A vám tímto kalendář nabízím volně ke stažení a využití pro vás a vaše děti.
A nebo se můžete inspirovat, a namalovat si vlastní ;-).

Svrchní obrázek najdete zde
A obrázky dospod tady

P.S.: Našla jsem na svym starym zašlym webu výše zmiňovanou báseň o svíci, a taky o obraze, a pak ještě čtyři "pikopovídky", který jsou taky inspirovaný obrázkama z adventního kalendáře... a to sice: Most, Branka, Bílý králík a tuším, že Měsíc patří taky mezi ně ;-).
Ovšem jsou to staré texty, respektive spíš textíky... a dnes v nich už na první dobrou vidim dost chyb... ale maj svý kouzlo :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat