Prohledat tento blog

sobota 8. prosince 2018

Pařížské rohlíčky

 Tohle je poslední roky moje nejoblíbenější cukroví... A nejen pro tu lahodnou chuť lískooříškovokakaového krému..
Letos ho dělám už po devátý (aktuálně jsem uložila na skříň korpusy na který pak přijde krém a poleva). Vim totiž naprosto přesně, kdy jsem ho dělala poprvé. Bylo to v pátek 17. 12., den po té, co mne po kontrole v porodnici ještě pustili domů a velice důrazně mi kladli na srdce, že mám jet jakmile se cokoli bude dít... 20. 12. se pak ve dvě ráno narodil náš druhorozeňák ;-).
Recept jsem dostala asi týden před tim od jedný pani na jistém maminkovském fóru..., ale byl dosti vágní... Byl to výčet, co do toho patří, ale jaksi bez uvedení čeho má být kolik :-D
Takže jsem rok od roku vždycky trochu měnila poměry... a myslím, že letos budou zase o něco lepší, než loni, je v nich totiž zase o něco víc oříšků a o něco míň mouky ;-)

Na těsto budete potřebovat:

250 g hladké mouky (dříve 300)
120 g moučkového cukru
150 g mletých lískových oříšků (dříve 90)
250 g másla
3 žloutky

Vypracujeme těsto a necháme do druhého dne uležet v lednici.
Pak po částech rozválíme na placku o výši cca 0,5 cm a vykrajujeme z ní tvar rohlíčku.
Pečeme v předehřáté troubě na 180°C, až začnou rohlíčky hnědnou... nádherně oříškově voní ;-).

Po vychladnutí zdobíme krémem... mě se loni porouchala zdobička, tak to nevypadalo tak hezky... ale letos mám už novou ;-)

Na krém ušleháme elektrickým šlehačem:
350 g másla
260 g moučkového cukru
60 g mletých lískových oříšků
4 lžíce kakaa holandského typu a
2 lžíce rumu

Nakonec ještě namočíme v čokoládě:
200 g čokolády na vaření a asi
60 g omegy za tím účelem rozpustíme za stálého míchání v kastrůlku.

Žádné komentáře:

Okomentovat