Prohledat tento blog

pátek 1. září 2017

Deka do kočárku

Po delší době jsem se sem rozhodla dát zase něco z šití... a rovnou i s návodem.
A to sice s návodem na deku do kočárku... Tedy, pokud jí stejnym způsobem ušijete větší, třeba metr a půl na metr, nebo dokonce metra půl na dva metry, budete jí mít větší, třeba na postel, nebo do ohrádky...
Ale začít tou do kočárku neni marný, v menším se to líp a rychleji šije ;-).
Já těch malých o rozloze 60 x 75 cm ušila už několik...

Tuhle jsem šila na jaře 2014 pro mojí sestru, která před těhotenstvím jezdila na Vltavě jako lodník a pro jejího malýho námořníka :-)

Tuhle jsem šila na jaře 2013 a vozila se s ní v kočárku naše třetí a teď si jí užívá naše nejmladší... Šila jsem tenkrát dvě skoro stejný, na tý druhý byla ale blonďatá sestřička a byla pro dcerku mýho bráchy, která se tenkrát narodila na den přesně o dva měsíce dřív, než naše holčička :-).

Tuhle jsem šila v zimě 2015 na přání mý tety pro svoji sestřenku, která s manželem miluje ty tučňáky... o čemž jsem se už vlastně zmiňovala tady piskajici-tucnak .

A tuhle pak v létě 2015 pro druhou sestřenku... a tu se mi tenkrát podařilo nafotit nejen po ušití, ale už v průběhu tvorby... během níž jsem si furt broukala "já jsem krtku len, znám já znám tvůj sen...", což šlo manželovi víc a víc na nervy :-)
A tak vám teď můžu přinést článek o tom, jak takovou deku ušít ;-).


Návod na deku

Ze všeho nejdřív je potřeba ujasnit si hlavní motiv, který bude zdobit střed deky.

    
Následuje tvoření skicy, promýšlení detailů. Pak se celý motiv překreslí na čtvrtku, vystřihne a následně rozpracuje na jednotlivé části.


 Z různobarevných látek a oboustraně nažehlovacího vlizelínu pak vystřihneme jednotlivé dílky a seskládáme na podkladovou látku.

      
 Pečlivě přišpendlíme na patřičná místa a pak postupně část po části důkladně nažehlíme.

     
Následně všechny části přišijeme nastroji obšívacím stehem.


Vystřihneme proužky z tmavé látky a našijem kolem středu. Pak vystřihneme pruhy vzorované látky a našijeme kolem tmavého "rámečku". Tak nám vznikne celá svrchní strana deky, takzvaný "top".

 
Ten položíme na vrstvu vatelínu, který podle něj ustřihneme a pak společně položíme na spodní látku, kterou ustřihneme s přídavkem na lemy.

      
Pečlivě srovnáme a prošpendlíme nejprve v rámečku, pak založíme a prošpendlíme i lemy.

      
Pak lemy i rámeček ve vnějším i vnitřním kraji opatrně prošijeme.

     
 A nakonec prošijeme i motiv, v tomto případě krtka v kalhotách...

 
Motiv je pak krásně plastický.



Detail prošitého motivu ze zadní strany deky.

Hotová deka.


A komu se moje deky strašně líbí, ale sám si podle návodu podobnou ušít netroufá, může si jí podle svých představ objednat u mne zde deky do kočárku

Žádné komentáře:

Okomentovat