Prohledat tento blog

neděle 10. září 2017

Sukýnka s princeznami


Tuhletu sukničku dostala naše třetí ke svým třetím narozeninám... loni v létě v ní pak musela na náš tradiční výlet na Kožovku a ostružiny... prostě jí tak nadchla, že v ní musela i do lesa :-)
   
Protože suknička nadchla i mne, vystavila jsem ji na fleru s tím, že na přání ušiju podobnou...
Tenhle čtvrtek ráno jsem při kontrole předpovědi počasí a mejlu dostala menší šok. Dotaz na zmiňovanou sukénku, zda by bylo reálné stihnout jí do soboty, že je strašně krásná a paní jí nutně potřebuje na oslavu druhejch narozenin neteře. Huh! Šok o to větší, že na zmíněnym fleru mám aktuálně tak dvě objednávky do roka...
Zatímco jsem vedla děti do školky a do školy, zběsile jsem uvažovala, jestli jsem schopná to stihnout... "No, druhorozeňák už bude v pátek ve škole do oběda, tudíž nebudu furt jezdit busem, kterej si navíc klidně vynechá, (někdy i dva za sebou :-/,) sem a tam jak blbec.. a budu mít dopolko skoro tři hodiny času v kuse a jen s jednim dítětem... No možná by se to dalo..., když to stihnu dnes nastříhat, zítra dopolko hlavní část šití, odpoledne to dokončit... a pokud si to pani v sobotu sama vyzvedne..."
Když jsem se vrátila po osmý hodině domu, napsala jsem paní k čemu jsem dospěla. Výsledkem byla objednávka a v pátek večer i sukně na následujícím obrázku :-)

A rovnou jsem si průběžně vyfotila, jak celá ta nádhera vzniká, takže sem teď na ní můžu dát podrobný fotonávod ;-).

Na sukni je potřeba: 
svrchní látka - dvoumetrový pruh o šíři 28 cm
látka se zajímavým potiskem, z nichž je možné vystřihnout aplikace... já tuhle princeznovou objevila asi před třemi lety v některém s internetových obchodů s látkami.... ale už sama nevím jistě ve kterém.. nejspíš to byla Veselá jehlička
tyl - 1,5 m o šíři 150cm
Kousek oboustranně lepícího vlizelínu na podlepení aplikací
bílé nitě, nitě v barvě látky a tylu
cca 50 cm gumy o tlouštce 1 až 1,5 cm.

 Pak je potřeba všechno správně naměřit a nastříhat... při čemž já mám vždycky problém, že se tak úplně neshodnem s mojí svědomitou asistentkou, která musí vždycky všechno patřičně zkontrolovat...

 Tyl nařežeme na tři stejné pruhy 150 x 50 cm.

 Z látky uřízneme požadovaný pruh 28 cm x 2 m.

 Vystříhneme si princezny, těch vždycky vystříhnu víc. Na látce je sedm různých princezen a každá se na ní objevuje ve dvou až čtyřech různejch šatech... Vybírám aby od každý princezny byla jedna a aby se barvou šatů a vzorem lišily, řadím si je vedle sebe a různě je prohazuju, aby se příliš neopakoval stejný vzor či stejná barva... tohle ladění mne baví ;-).

 Pak je postupně přišpendlim na vlizelín a obstřihnu.

 V pravidelných intervalech špendlím na látku.

 Opatrně nažehlím.

Přišiju na stroji obšívacím stehem. Za tenhle (a několik dalších stehů) svůj stroj miluju! (Samo i svýho muže, kterej mi ho asi před čtyřmi lety koupil k Vánocům ;-).)

 V krajích, na koncích z nichž bude zadní šev sukně, přiložím rubem k rubu a sešiju asi půl centimetru od kraje. 

Přeložím, zarýhnu a znovu sešiju asi centimetr od kraje, šev je tak v rubu a začištěný.
Potom dolní lem dvakrát založím a prošiju kolem dokola.

Následně sešiju k sobě tři pruhy tylu do jednoho velkého kruhu... dávám přitom pozor, aby to byl kruh normální a nikoli möbiův ;-)

Pak jej přeložím v půli, tak aby byl dvojitý a 25 cm široký a prošiju ho v kraji, jen kousíček od překladu, dlouhým stehem... půlcentimetrovým.

 A hned vedle ještě jednou.

 Z jedný strany chytím nitě a táhnutím a posouváním tyl zřasím...

 Tak aby ze 4,5 metru byly dva.

 Přišpendlím z rubu ke svrchní látce asi 4,5 až 5 centimetrů od kraje a dlouhým (pomocným) stehem přišiju.

 Pak látku založím a přišiju už klasicky 2,5 cm dlouhým stehem...

 Tak aby v pase vznikl tunýlek.

 Tím pak protáhnu s pomocí zavíracího špendlíku gumu a v krajích ji sešiju.

 Bum, a sukýnka je hotová, zbývá opatrně nažehlit, hlavně dolní lem...

 Tyl raději ne, některý se při vyšších teplotách více či méně seškvařujou.

 Zabaleno, tak aby byly vidět ty prncezny :-)

I s visačkou a děkovnou kartičkou :-)
Doufám, že z toho měla holčička aspoň z půlky takovou radost, jako já ;-)...
Naší nejmladší se teda líbila... nu na jaře mám pro ní v plánu ušít taky, jen tmavorůžovou se světlym puntíkem.. látku už mám dlouho, ta už se taky teší, až z ní ta sukýnka bude :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat