Prohledat tento blog

středa 5. července 2017

Koláč s blumami

Tento týden jsem nepekla s dětmi, a ani pro děti ne, neb ty jsou tento týden u babičky, manželovi maminky... Nu což, na švestky a blumy, které jsem  v pátek potkala v akci, se beztak nikdy moc netvářily a koláče s nima nikdy moc nejedly... tak si dáme do nosu, aniž bychom poslouchali jejich ofrňování a ušetříme si výroky typu: "Tak to nežer, aspoň tý dobroty zbyde víc na mne." ;-)


Nejprve uděláme moje standardní koláčové těsto:
cca 220 g hladké  mouky
3 lžíce cukru krupice
3 lžíce moučkového cukru
1 lžička prášku do pečiva... a po promíchání
120 g změklého másla na plátky
1 vejce

Zpracujeme ponejprv vidličkou a následně rukama.

Formu vymažeme olejem

Vložíme těsto

Vypracujeme do formy a propícháme.

Cca 7 blum rozkrojíme na čtvrtky a poklademe jimi koláč.

Z pěti lžic cukru krupice, pěti lžic hrubé mouky a cca 20 g másla uděláme žmolenku kterou koláč posypeme. 
(Koláč můžeme před tím ještě posypat cca pěti lžícemi mletého máku... to miluju.. jenže mi ještě úplně nezarostly ty díry po osmičkách a lovit z nich zrovna mák, se mi nechce... i čočka byla minulej týden dost vtipná... ;-).)

A pak upečeme v předehřáté troubě na 180°C po dobu 40ti až 45ti minut...

Uvaříme kávu a nacpeme si břicha :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat