Prohledat tento blog

pondělí 10. června 2019

Dorty pro holky... s ovocným krémem, čokoládou... a princeznama!

Za poslední měsíc oslavily narozeniny obě naše holčičky...
A jistěže jsem jim opět pekla dort... oběma...


Takhle to dopadlo ;-)


Letos jsem se po tý marcipánový Locice, kterou loni nejmladší na svym dortě tak tak poznala, (a ani předloňská Sofie pro tu starší nedopadla nijak extra valně) rozhodla pro elegantní řešení...
Princezna, která je zároveň dárkem a zůstane oslavenkyni na hraní!
Stejně měly problém tu marcipánovou sníst... Jednak to bylo dost velký, a pak... Jíst princeznu?... No uznejte, že JE to trochu divný ;-)...


Starší se na dortu dočkala Popelky...

A ta mladší si v Dráčiku vybrala Meridu.
(Rovnou si tam teda holky vybraly ještě Sněhurkou s Locikou v plavacích kruzích... A svíčky vybrala týden před tím třetí v Rosmanu...)

A myslim, že to vyšlo docela hezky...
Akorát bacha, polevu pro tu mladší, jsem udělal trochu řidší, smetanovou... a řekla si, jak tam Meridu zabořim po kotníky a nechám jí tam zatuhnout, aby mi tam hezky stála, neb Popelka padala vesele do svíček... Tak se mi tam Merida pro změnu svalila do čokolády a vypadala jak celá od bláta :-D...
Musela se hezky umejt a počkat, až to trochu zatuhne ;-)
V tom růžovym pruhu za ní, vidíte vpravo od berušky v růžovym cukru tmavší flek... tak to je místo, kde se zabořila...


Tak a teď něco k receptu:
Korpus je jednoduchej... 6 vajec + 150 g cukru krupice ušlehat do pěny a pak přišlehat 150 g polohrubé mouky.
Těsto pěkně do vymazané a hrubou moukou vysypané formy, a šup s tím do na 180 °C vyhřáté trouby a píct cca 45 minut.

Do těsta druhého dortu jsem navíc v náhlém záchvatu tvořivosti nalila asi dvě lžíce čehosi jako pampeliškové medoviny, co jsme před měsícem dělali s dětma... Teda, s dětma jsme dělali pampeliškovej med,... ale do sklenic se všechen nevešel, a na kredenci zbyla z třetiny plná láhev rumu... Tak jsem zbytek medu přilila k němu ;-)
Taky jsem si při tom přišlehávání rovnou lízla, a v zápětí si uvědomila, že jsem do sebe před půl hodinou hodila ibalgin na přetrvávající migrénu z předchozího dne... ale kupodivu dobrý... ;-)
V korpusu to teda skoro nebylo cejtit, jen tak zlehoulinka... příště zkusim dát trošku víc...

Pak přišel na řadu krém... tam jsem si líně pomohla touhle novinkou od "dretkyho", kterou jsme objevily spolu se třetí  prosinci... Prve jen malinovou a později v zimě i v jahodový verzi.
Na každej pytlík je potřeba jedna velká smetana a asi dvě lžíce moučkovýho cukru.
Ušlehat všechno spolu do tuha a hotovo.

Pak ještě rozpustit čokoládu na vaření s kouskem másla a lžící smetany, nebo dvěma... (nebo taky čtyřma... pak se v tom Merida pěkně vyválí ;-)...)... a po mírnym zchladnutí dort přelít.

A na závěr jsem to odzdobila růžovym cukrem.

Dort s jahodovym krémem...

... a dort s malinovym krémem...
Asi by teda nebyl o tolik tmavší... ale já si až příliš věřila, že recept na zadní straně toho pytlíku už nemusim znova číst, že si ho pamatuju z minula...
Jenže se mi jaksi nějak pomotal s tim z dortíku Pavlova, kterej jsem zkoušela mezitim, a kde se na krém dává jedna velká smetana...
A tak jsem dala jednu velkou na dva pytlíky... a že je to málo mi došlo ve chvíli, kdy to bylo moc tuhý... Tak jsem tam aspoň dolila ty tři čtvrtiny malý, co mi zbyla po ředěný čokoládový polevy.
Proto taky pod polevou je jen maličkato krému, protože ho celkově bylo prostě míň.

Jo, a taky jsem ho neosladila :-D, tak byl malinko kyselejší...
Tak příště budu skromnější... a hezky si ten návod přečtu...
Znova...
Klidně po desátý...
Pro jistotu ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat