Prohledat tento blog

středa 17. listopadu 2021

Kokosové kornoutky s brusinkovým sněhem

Koncem listopadu a začátkem naší karantény jsem narazila na výzvu od Ikey, soutěž v pečení vánočního cukroví! No to je něco pro mne!

Zadání: V receptu musí být brusinky a čokoláda...

Fajn čokoládu doma máme... a brusinková marmeláda z Ikey by taky v polici měla být...

Co bych tak upekla?

Mohla bych upravit ten recept na kornoutky...

Mám oříšky?

Aha... 

Nemám...

Možná by se dal místo nich použít kokos...?

Tak aspoň že mám ty brusinky... 

Kdepak jsou...?

JO! Tady!

Aha... To je černorybízová a ne brusinková!?! Ježkovi... 

No tak to asi bez brusinek nevymyslim... 

Nemáme nějaký jiný,... v lednici... 

Jé! Tady je ještě pytlíček brusinkový marmelády od těch grilovacích hermelínů z léta...!

Tak to by asi šlo...


A tak jsem spáchala kornoutky, který měly místo oříšků v těstě kokos, a místo malinovýho pudinku ve sněhu vanilkovej a k tomu brusinkovou marmeládu...

Byly tak dobrý, že je děti vyluxovaly z talíře během těch deseti minut, co jsem se snažila v mobilu upravit ne moc povedený fotky... (naštěstí jsem si taky jeden k tomu upravování uzmula ;-)...)

Pro ty blbý fotky jsem ani nečekala, že můj recept vyberou mezi těch dvacet, mezi kterejma pak lidi hlasovali...

Chvíli to pak dokonce vypadalo na třetí příčku, ale nakonec to bylo krásné páté místo... 

Takže můj recept nakonec na stránkách Ikey neni, a tak vám ho dávám aspoň sem ;-)



                Na těsto:

4 bílky
160 g moučkového cukru
80g strouhaného kokosu
80 g hladké mouky

Na namočení:
100 g čokolády
2 lžíce másla

Na sníh:
6 bílků
360 g moučkového cukru
2 vanilkové pudinky
6 vrchovatých lžic (asi 80 g) brusinkového džemu
-----
Z bílků ušleháme sníh.
Smícháme kokos, moučkový cukr a hladkou mouku a na dvakrát je zašleháme do sněhu.
Na plech vyložený pečícím papírem lžící nabíráme těsto a vytvarujeme maximálně čtyři placičky, každou o obsahu jedné lžíce těsta.
Pečeme v předehřáté troubě na 180°C cca 12 minut, až začnou placičky po krajích zlátnout.
Placičky ihned překrojíme napůl, sloupneme pomocí nože z pečícího papíru, stočíme do kornoutků a ve spoji pěnové těsto zmáčkneme k sobě.
Pracujeme rychle, dokud je těsto horké, vychladlé se láme.
Postupně zpracujeme všechno těsto, vyjde asi na pětkrát čtyři placičky.
V hrnečku rozpustíme nalámanou čokoládu z kouskem másla, a horní okraje kornoutků v ní namočíme.
Ušleháme sníh z bílků.
Vešleháme do něj vanilkové pudinky v prášku a moučkový cukr, a na závěr i brusinkový džem.
Pěnu přendáme do menšího kastrolu a ten postavíme do většího hrnce s vroucí vodou.
Za průběžného míchání šlehací metlou zahříváme v páře do zhoustnutí.
Necháme lehce vychladnout a ještě teplou plníme zdobičkou z hvězdicovým nástavcem kornoutky.

2 komentáře: