Prohledat tento blog

pátek 31. srpna 2018

Vafle


Tak jsme si před pár dny udělali s dětma fakt dobrou snídani... vafle :-)
A tentokrát byly zase o něco lepší než posledně. Zkombinovala jsem náš starej recept s nějakym novym, kde byla místo hladký mouky polohrubá... různě věci zaměňovala, přidávala a tak... a vyšlo mi něco, co jsem musela v rychlosti zapsat, abych to pak dokázala zopakovat :-)
.

V kastrůlku jsem rozpustila
100  másla a přidala
220 až 250 ml mléka a přelila to do mísy a přidala
3 vejce a rozšlehala to.
Přisypala jsem
3 lžíce cukru a
jeden pytlíček cukru vanilkovýho a pak jsem do toho nasypala
150 g hladké mouky
150 g polohrubé mouky
a půl pytlíčku prášku do pečiva, přičemž ty mouky s práškem jsem si předem rozmíchala v míse v níž jsem to odvážila.
Prošlehala jsem to v robotu a po chvíli váhání jsem vešlehala ještě
3 lžíce oleje.

A pak už jsem to lila do vaflovače a pekla.

Nakonec jsem k tomu na ozdobu ušlehala dvě čtvrtlitrový smetany s asi třema lžícema moučkovýho cukru... a navrch na smetanu jsme si lili ještě borůvkovej sirup.

 Dobrý to bylo... Když jsme konečně kápli na ten správnej recept, tak je budeme muset dělat častěji :-)

 A ano, pokud vám ty tvary vaflí připadaly nějak nezvyklý, tak tohle je vysvětlení ;-)
Koupili jsme tenhle vaflovač asi před pěti lety úplnou náhodou v Kauflandu, jmenoval se "Cirkus". Každopádně jsem potkala od tý doby podobnej, kde místo klauna byla žirafa :-)

2 komentáře: