Prohledat tento blog

pátek 25. května 2018

Čokoládový koláč s motýlky



Tenhle koláč vznikl o den později než muffiny s motýlkama ... A to hned z několika důvodů.
Za prvé jsme udělaly rovnou i čokoládový krém, neb jsme si myslely, že na zdobení budeme potřebovat daleko víc krému. Za druhé jsme udělaly hodně i těch motýlů, což by teda děti neměly problém je sežrat jen tak, to jsem měla problém spíš já, je nějak líp nevyužít. A za třetí zbyl ve skleniččce žloutek, jak jsme z bílku dělaly marcipán a v kastrůlku v lednici navíc už asi tři týdny čekalo na využití trochu zbylé čokolády, jak jsem tenkrát dělala čokoládový ozdoby na ten zmrzlinovej dort... 
A tak vznikl tenhle koláč, jehož těsto je cosi ve stylu brownies. 


Aby bylo jasno, já brownies ještě nikdy nepekla, jen jsem v minulosti četla asi třikrát nějakej ten recept, ale dosud nikdy se nedostala k jakékoli realizaci...  A jíst jsem je jedla jen jednou, asi tak před dvanácti lety, když jsem na ně k večeru v bageterii Crocodille narazila s poloviční slevou.
Navíc jsem byla líná nějakej recept hledat a prostě ho improvizačně dala dohromady po svym z toho, co jsem si matně vybavila z těch, co jsem četla kdysi a na základě toho, že za těch dvadvacet let pečení už mám přece jen trochu představu, co mi co v těstě udělá... 
Tady je:

Nejdříve jsme si udělaly ten čokoládovej krém. Ve čtvrt litru smetany ke šlehání dohladka rozpustily 200 g čokolády na vaření. Odstavily z plamene a vmíchaly ještě další čtvrt litr smetany a pak daly přes noc vychladit do lednice.

V plecháčku jsme rozpustily asi 150 g másla a přidaly do kastrůlku s tou zbylou čokoládou, co jsme našly v lednici (mohlo jí být něco mezi 40ti a 60ti gramy) a míchaly, dokud se v teplém másle nerozpustila. 
Pak jsme do směsi přišlehaly hrníček krupicového cukru (asi těch 230 ml) a pak jsme přidaly ten žloutek z předchozího dne a jedno celé vejce k tomu a zase šlehaly a nakonec do toho přišel ještě hrníček hladké mouky se lžičkou kypřícího prášku a asi 30 g kakaa holandského typu.

Vzniklé těsto jsem pak vetřela s stěrkou do vymazané a vysypané koláčové formy a upekly jsme to v na 180°C předehřáté troubě. 

Peklo se to možná čtyřicet minut. Nevím přesně. Šla jsem umýt holky, převlíct je do pyžam... a pak mi koláč v troubě připomněla výrazná čokoládová vůně linoucí se bytem ;-).

Vychlazenou čokoládovou šlehačku jsem ušlehala elektrickým šlehačem do tuha a od středu spirálovitě nastříkala ráno před podáváním na koláč...

... a dozdobila motýlama, který po manželově nájezdu ještě zbyly v lednici.

Myslím, že se to dost povedlo...

... a ta čokoládovo čokoládová dekadence...

... něco přesně tak akorát na moje "mateřský nervy" ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat