Prohledat tento blog

sobota 21. září 2019

Perníkový koláč s ovocem


Po delším čase jsem tu zase s receptem...
Sama mám totiž potřebu si zaznamenat, co mi to včera celkem náhodně vzniklo pod rukama ;-)
Doma bylo posledních pár kousků pečiva, a bylo jasný, že k snídani nezbyde nic...

A tak jsem v náhlém záchvatu přesně korespondujícím s mým přesvědčením, že je snazší a rychlejší umíchat nějaký to těsto, a cosi z něj upíct, než jít nějaký to pečivo nakoupit, upekla tohle.

Původně to mělo být něco krapet jinýho, ale tím, že jsem během pečení zjistila, že došel kypřící prášek, a mám už jen kypřící prášek do perníku, z toho vzniklo to, co vzniklo.

A protože to bylo fakt dobrý, chci mít možnost to zopakovat co nejpodobněji ;-)
A navíc to takhle můžete vyzkoušet taky ;-)


Potřebovat budete:
cca 200 g polohrubé mouky
cca 80 g cukru krupice
2 lžíce kakaa
2 lžičky kypřícího prášku do perníku
jednu kysanou smetanu
2 vejce
asi půl deci oleje
asi 1 deci mléka

Olej a hrubou mouku do formy

asi 200 g nějakýho ovoce
tři lžíce cukru krystal, může být i třtinový

Já nejdřív smíchala tu mouku z cukrem, pak jsem chtěla přidat prášek do pečiva a zjistila, že mám jen ten do perníku, tak jsem kromě něj přidala i to kakao, že to holt bude trochu jako perníkový, a pak metličkou přišlehala kysanou smetanu, vejce, olej a mlíko.

Tedy, úplně nejdřív jsem si zapnula troubu na 180°C, abych jí měla hezky vyhřátou.

Pak jsem těsto rozetřela do vymazaný a vysypaný koláčový formy.

V mrazáku vyštrachala poslední hrst ostružin z léta, a tři hrsti borůvek, dohromady tak něco kolem těch dvou set gramů, a nasypala to navrch. 

A zasypala cukrem. 
Krystal mi po první lžíci došel, tak jsem vyštrachala ze zapomenutejch zásob třtinovej a dosypala to jim.
A hurá s tim na hodinku do trouby.


Snídaně byla výborná.
Už nezbylo...

A vy něco podobnýho ještě stihnete připravit na tu nedělní ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat